Återförsäljare
Offentlig sektor

Kundnöjdhet och effektivitet

After Sales - tjänster för återförsäljare

Vill du spara tid och pengar och förbättra kundnöjdheten? Vi erbjuder återförsäljare en bättre turnaround och en kommunikationskanal
mot tillverkaren. I samarbete med oss kan ni lösa även de svåraste ärenden och erbjuda bättre service, då vi har i genomsnitt mindre än två dagar servicetid och ni får en direkt anslutning till våra Apple-certifierade tekniker samt en effektiv och automatiserad företagsresursplanering som säkerställer ert arbetsflöde.

Effektiv logistik

Vi tillhandahåller tillförlitliga transporttjänster med dagliga upphämtningar som bokas direkt i samband med att ni anmäler service i vårt system, så ni behöver inte beställa transport separat. Vid frågor kan ni få hjälp direkt från vår kundtjänst av en Apple-specialist. De som samarbetar med oss uppskattar den kvalitet och goda omsorg som detta innebär.

Problemfri serviceprocess

Vi tillhandahåller återförsäljare en omfattande partnerskapstjänst, vilket gör det möjligt för alla enheter att sampackas och skeppas samtidigt.

RMA-tjänster

mcare kan erbjuda RMA-hantering för er och era kunder.
Genom att använda denna tjänst kan kundens problem snabbt hanteras.
Vi sköter all kontakt med distributören eller tillverkaren och garanterar en sömlös process för RMA-hantering.

Partnerskapsteam

Genom samarbetet med oss får ni tillgång till ett team som ansvarar för samarbetet med er och en välfungerande samverkan samt rapportering. Detta innebär att våra mest erfarna tekniker kan sammanställa och rapportera trender eller misstänkta vanliga fel direkt till tillverkaren. Dessutom organiserar vårt Partnerteam utbildning för er personal för att öka kundnöjdhet och ytterligare sänka servicetider.

Vår kundportal SirWise erbjuder flera fördelar till återförsäljare.

  • Håll er alltid uppdaterade - status och noteringar registreras direkt i portalen
  • Spara tid genom portalen - ni kan beställa transporttjänster, skriva ut servicerapporter och orderbekräftelser samt packlistor med några klick
  • Tydlig dokumentation - Rapportering om underhåll och RMA-tjänster är omfattande och kan skräddarsys efter era behov.
    Ni kan exempelvis skapa ny kund, återförsäljare eller enhetsspecifika problem för serviceenheter
  • Ökad effektivitet - Vårt system stöder både garanti- och försäljningsinformation samt automatiserat underhåll.
    Kundspecifika servicesystem kan användas. SirWise ansluts enkelt till andra system. SirWise är redan anslutet till ett antal system, exempelvis Apples GSX servicedatabas, där enhetens garantiinformation hämtas automatiskt.
  • Vårt servicesystem är även anpassat för att ta emot försäkrings- och försäljningsinformation och uppdateras automatiskt. Vi kan till exempel enkelt importera befintliga kund-/enhetsregister till vårt system.
  • Smidig logistik - vi arbetar med de största nordiska logistikföretagen

Kontakt

Email: info@mcaresweden.se
Telefon: 010-1025580