Återförsäljare
Offentlig sektor

Lättare vardag, mindre byråkrati

Tjänster för offentlig sektor

Trött på pappersarbete, vaga löften och slöseri med tid? Vi erbjuder skolor och kommuner ett enklare serviceflöde genom vår direktkontakt med tillverkaren som ökar effektivitet både för organisationen och dess medarbetare.

I genomsnitt mindre än två dagars servicetid, en nära dialog med Apple-auktoriserade servicetekniker och kraftfull, automatiserad resursplanering säkerställer en smidig vardag.
Vid ett eventuellt utbyte av hårdvara uppdaterar vi automatiskt enheten i Apples Device Enrollment Program (DEP) och nya eller reparerade enheter blir klara för användning så snabbt som möjligt.

Device Enrollment Program (DEP) är en del av Apple Deployment Programmer som underlättar utplacering och konfiguration av iOS och MacOS-enheter i företag. DEP erbjuder ett snabbt och automatiskt sätt att distribuera iPad, iPhone och Mac-datorer.

Serviceavtalet mcare SLA+ håller organisationen i drift

Med ett mcare-servicavtal kan ni hålla nere servicekostnaderna för Apple-enheter och säkerställa minimerad downtime. Dessutom garanterar avtalet en i förväg fastställd svarstid och eliminerar oväntade utgifter, till exempel för frakt. Vårt ersättningssortiment gör att ni kan få ersättningsprodukten så snabbt som möjligt.

Vår kundportal SirWise erbjuder en rad fördelar:

  • Håll er alltid uppdaterade - status och noteringar registreras direkt i portalen
  • Spara tid genom portalen - ni kan beställa transporttjänster, skriva ut servicerapporter och orderbekräftelser samt packlistor med några klick
  • Tydlig dokumentation - Rapportering om underhåll och RMA-tjänster är omfattande och kan skräddarsys efter era behov.
    Ni kan exempelvis skapa ny kund, återförsäljare eller enhetsspecifika problem för serviceenheter
  • Ökad effektivitet - Vårt system stöder både garanti- och försäljningsinformation samt automatiserat underhåll.
    Kundspecifika servicesystem kan användas. SirWise ansluts enkelt till andra system. SirWise är redan anslutet till ett antal system, exempelvis Apples GSX servicedatabas, där enhetens garantiinformation hämtas automatiskt.
  • Smidig logistik - vi arbetar med de största nordiska logistikföretagen

Kontakt

Email: info@mcaresweden.se
Telefon: 010-1025580