Om du har problem med dina Beats kan du testa att återställa dem eller uppdatera programvaran.
Om du använder din RemoteTalk-kabel med en enhet som ej är från Apple kan det upplevas att volymknapparna på fjärrkontrollen ej fungerar. Detta beror på att kabeln endast är kompatibel med Apple-enheter.
Återställning
Beats Studio och Beats Solo (on-ear och och over-ear):
Se till att hörlurarna inte är anslutna till USB-laddningskabeln.
- Håll strömknappen intryckt i 10 sekunder.
- Släpp knappen.
- Samtliga lampor på batterimätaren blinkar vitt och sedan börjar den första lampan att blinka rött – den här sekvensen upprepas tre gånger.
- När lamporna slutar blinka är återställningen klar.
Beats x/Powerbeats (In-ear):
Anslut hörlurarna till strömkälla.
- Håll in strömknappen och volym ned samtidigt
- Släpp knapparna när power-lampan börjar blinka rött.
- När power-lampan blinkat rött 4 gånger återgår hörlurarna till att lysa vitt och återställningen är då klar.
Uppdatera och återställ mjukvaran
Du uppdaterar dina Beats med hjälp av Beats Updater som finns här:
https://www.beatsbydre.com/se/support/how-to/firmware-updates-beats-updater
Se denna länk för närmare instruktioner på hur en återställning utförs:
https://www.beatsbydre.com/support
Användningsmiljön kan påverka funktion
Observera att Beats är optimerade för att användas vid temperaturer mellan 0℃ - 35℃. Högre eller lägre temperaturer kan innebära att batteriet tar skada eller oväntat beteende.
Om ni upplever fortsatta problem så är ni varmt välkomna till oss för service!