Skip to content
Bra att veta
Apples tips och trix
Blogg

Felsökning av Beats-produkter

Nedan listar vi ett par felsökningssteg för Dina Beats-produkter som i många fall kan avhjälpa fel så som att hörlurarna inte startar, laddar eller kopplar upp till en ljudkälla.

Om du har problem med dina Beats kan du testa att återställa dem eller uppdatera programvaran.

Om du använder din RemoteTalk-kabel med en enhet som ej är från Apple kan det upplevas att volymknapparna på fjärrkontrollen ej fungerar. Detta beror på att kabeln endast är kompatibel med Apple-enheter.

Återställning

Beats Studio och Beats Solo (on-ear och och over-ear):

Se till att hörlurarna inte är anslutna till USB-laddningskabeln.

  1. Håll strömknappen intryckt i 10 sekunder.
  2. Släpp knappen.
  3. Samtliga lampor på batterimätaren blinkar vitt och sedan börjar den första lampan att blinka rött – den här sekvensen upprepas tre gånger.
  4. När lamporna slutar blinka är återställningen klar.

Beats x/Powerbeats (In-ear):

Anslut hörlurarna till strömkälla.

  1. Håll in strömknappen och volym ned samtidigt
  2. Släpp knapparna när power-lampan börjar blinka rött.
  3. När power-lampan blinkat rött 4 gånger återgår hörlurarna till att lysa vitt och återställningen är då klar.

Uppdatera och återställ mjukvaran

Du uppdaterar dina Beats med hjälp av Beats Updater som finns här:
https://www.beatsbydre.com/se/support/how-to/firmware-updates-beats-updater

Se denna länk för närmare instruktioner på hur en återställning utförs:
https://www.beatsbydre.com/support

Användningsmiljön kan påverka funktion

Observera att Beats är optimerade för att användas vid temperaturer mellan 0℃ - 35℃. Högre eller lägre temperaturer kan innebära att batteriet tar skada eller oväntat beteende.

Om ni upplever fortsatta problem så är ni varmt välkomna till oss för service!